استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال در جام ملت‌های آسیا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی!
سرخط خبرها

توقف شهر خودرو با بازی محتاطانه مقابل سایپا | مزد ترس!

  • کد خبر: ۳۳۹۴۱
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
توقف شهر خودرو با بازی محتاطانه مقابل سایپا | مزد ترس!
شهرخودرو در شب توقف سپاهان، با بازی محتاطانه مقابل سایپا، نتوانست به رتبه دوم جدول برسد.
مرتضی اخوان/ شهرآرانیوز - ضربه سر آرمین سهرابیان تیر خلاصی بر پیکره تیمی بود که یک نیمه با احتیاطی نامتعارف بازی کرد. تیم فوتبال شهرخودرو خراسان در شرایطی شب گذشته در ورزشگاه خانگی امام رضا (ع) مقابل سایپا به تساوی یک بر یک رسید که با توجه به تساوی سپاهان برابر پارس‌جنوبی، می‌توانست با برتری مقابل نارنجی‌پوشان به جایگاه دوم جدول رده‌بندی صعود کند؛ اتفاقی که رقم نخورد و عنابی‌ها در حالی که تا دقیقه ۹۵ بازی با یک گل پیروز میدان بودند، به‌یک‌باره روی یک ارسال و ضربه سر مدافع پیش‌کشیده سایپا دروازه‌شان باز شد تا تمام رشته‌هایشان پنبه شود.
تساوی شهرخودرو از آن‌جا به کام هواداران تلخ‌تر شد که عنابی‌ها بر خلاف نیمه اول که مسلط بر توپ و میدان عمل کردند، در نیمه مربیان قافیه را باختند و یک تیم محتاط راهی میدان شد و نتیجه‌اش از دست رفتن ۳ امتیاز شیرین خانگی بود.


شروع درخشان با یک تغییر
شاید شروع دیدار شب گذشته چندان با برنامه و درخشان نبود و دو تیم مدام توپ را در میانه میدان از دست می‌دادند، اما بی‌تردید تغییر جالب استفانو کوزین در سمت چپ تیمش شروعی درخشان را برای عنابی‌ها رقم زد. کوزین همان ترکیب نام آشنای سرآسیایی را مقابل سایپا به میدان فرستاد و فقط این روح‌ا... سیف‌اللهی بود که اجبارا به‌جای خلعتبری مصدوم در ترکیب ابتدایی شهرخودرو قرار گرفت، اما تغییر جالب دیگری که مربی ایتالیایی در ترکیب اصلی شهرخودرو اعمال کرد، حضور علی نعمتی در جناح چپ خط دفاعی بود؛ جایی که محمدعلی فرامرزی، ستاره شهرخودرو در بازی برابر گل‌گهر که از ابتدای فصل هم چپ ثابت این تیم است به نیمکت میخ شد تا علی نعمتی که پیش‌تر هم بازی در این پست را تجربه کرده بود، از قلب دفاع به‌سمت چپ بیاید.
 
نعمتی در دقیقه ۸ بازی روی یک حرکت تکنیکی و البته ارسال بی‌نقصی که کمتر در فوتبال ایران دیده می‌شود، توانست زمینه ضربه سر قاسمی‌نژاد و ثبت گل اول بازی را فراهم کند. نعمتی در نیمه اول نمایشی درخشان در جناح چپ شهرخودرو داشت و می‌توان این تغییر کوزین را مثبت دانست.


طلسم در برابر پنالتی‌ها
نقطه عطف نیمه اول برای شهرخودرو پنالتی دقیقه ۱۴ بود که روی تصمیم بحث‌برانگیز کوپال ناظمی، قاضی میدان به‌سود سایپا گرفته شد؛ جایی که شوت آرمان رمضانی در حالت تکل و درازکش به دست چپ محمدحسین مرادمند، مدافع شهرخودرو برخورد کرد و همین کافی بود تا داور بازی نقطه پنالتی را نشان دهد. اما این سیدمهدی رحمتی بود که با یک واکنش سریع پنالتی محمدصادق بارانی را مهار کرد تا شهرخودرو برای دومین بار در ۳ هفته اخیر پنالتی حریفان را نقش بر آب کرده باشد. سوز شدن پنالتی که به نظر می‌رسد دروازه عنابی‌ها را به طلسمی شیرین در برابر پنالتی‌ها بدل کرده است؛ خواه با دستان هنرمند رحمتی برابر سایپا و خواه به لطف تیر دروازه در بازی با ذوب‌آهن.


نیمه احتیاط، نیمه باخت!
نیمه دوم برای شهرخودرو نیمه احتیاط و ترس بود؛ نیمه‌ای که طبیعتا با فشار سایپا برای جبران گل خورده آغاز شد، اما نارنجی‌پوشان آن‌قدر قدرت نداشتند که بتوانند خطری جدی روی دروازه سیدمهدی رحمتی ایجاد کنند. با این همه سرمربی موقت ایتالیایی دست به تصمیماتی عجیب و غریب زد.
 
کوزین ابتدا در همان دقیقه ۵۷ علی نبی‌زاده را که یک هافبک دفاعی است، به جای مرتضی خراسانی، مهاجم جوان و سخت‌کوشش به میدان فرستاد. حضور نبی‌زاده در کنار اکبر صادقی و میلاد سرلک هافبک دفاعی، شهرخودرو را به فاز تدافعی مطلق فرو برد؛ به‌شکلی که شاگردان صادقی به خود اجازه بدهند روی دروازه میزبان خیمه بزنند.
 
تعویض‌های تدافعی کوزین و فرستادن طاهران و منصوری به میدان هم مؤید این مطلب بود که مرد ایتالیایی برای حفظ ۳ امتیاز حاضر است دست به هر کاری بزند؛ حتی اگر این احتیاط بیش از حد به ترس بزرگ بدل شود؛ ترسی که دست آخر کار دست عنابی‌ها داد و کوزین و تیمش را در دقیقه ۹۵ تنبیه کرد.


صادقی: تساوی نمی‌کردیم، ناعادلانه بود
سرمربی تیم فوتبال سایپا پس از کسب تساوی در دقایق پایانی برابر شهرخودرو در نشست خبری بعد از بازی گفت: «بازی خیلی خوبی بود. خیلی زود و در شروع بازی یک گل روی صحنه‌ای که قبلا کار کرده بودیم، خوریم، اما بعد از آن توانستیم به ضربه پنالتی برسیم؛ پنالتی که با واکنش خوب رحمتی مهار شد.»
 
ابراهیم صادقی افزود: «در نیمه دوم توانستیم با تعویض‌هایی که انجام دادیم موقعیت‌های خوبی درست کنیم. ضربه‌های خیلی خوبی زدیم که باز هم مهدی رحمتی عملکرد خیلی خوبی داشت. در مجموع فکر می‌کنم اگر ما این بازی را می‌باختیم، عدالت برقرار نشده بود و خوشحال هستیم که توانستیم لااقل یک امتیاز را در روزی که خوب بازی کردیم و می‌توانستیم برنده باشیم، از این میدان بگیریم.»
 
صادقی درباره داوری بازی اظهار داشت: «داوری در مجموع خوب بود.» سرمربی سایپا با اشاره به ۳ بازی سخت اخیر تیمش اذعان داشت: «وقتی لیگ دوباره بعد از تعطیلات اجباری کرونا آغاز شد، می‌دانستیم ۳ بازی سخت مقابل استقلال، سپاهان و شهرخودرو داریم. بازی مقابل شهرخودرو در مشهد سخت است. این تیم بازیکنان خوبی دارد که هر کدامشان می‌‎تواند کار را برای یک تیم در بیاورند.»


کوزین: هفته آسانی نبود!
سرمربی شهرخودرو نیز بعد ازدست‌دادن ۳ امتیاز در لحظات پایانی بازی، در نشست خبری گفت: «فکر می‌کنم نیمه اول را خیلی خوب بازی کردیم. نیمه دوم سعی کردیم بازی را کنترل کنیم. در ۱۰ دقیقه آخر سایپا ما را تحت فشار گذاشت. خیلی ناراحتیم که در لحظات آخر گل را دریافت کردیم. به بازیکنانم تبریک می‌گویم که تا آخرین لحظه تلاش کردند. هفته آسانی نبود؛ به‌خاطر اتفاقاتی که در این هفته برایمان رخ داد.»
 
استفانو کوزین درباره داوری افزود: «از آن دست مربیانی نیستم که بخواهم در مورد داوری صحبت کنم. ایشان گفتند آن صحنه پنالتی است و ما هم قبول کردیم. اما می‌خواهم بگویم شاید ۷ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم زیاد بود.»
 
سرمربی شهرخودرو در پاسخ به سؤالی در مورد عقب نشستن تیمش در نیمه دوم اظهار داشت: «این چیزی نبود که ما بخواهیم. ما می‌خواستیم مهاجمانمان را بالا نگه داریم و گل دوم را بزنیم. سایپا تیم کوچکی نیست. آن‌ها در ۲ هفته گذشته استقلال و سپاهان را متوقف کردند.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->